کدام رنگ ها برای آشپزخانه من مناسب است؟ | معرفی بهترین و جذاب ترین رنگ های کابینت آشپزخانه

کدام رنگ ها برای آشپزخانه من مناسب است؟ | معرفی بهترین و جذاب ترین رنگ های کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه است و عمده فعالیت‌های روزانه اعم از آشپزی یا صرف غذا در آشپزخانه اتفاق می‌افتد. به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ آشپزخانه باید طوری انتخاب شود که با سلیقۀ شما هماهنگ باشد، دلگیر و خسته کننده نباشد و به شما حس آرامش و راحتی را منتقل کند. رنگ‌های گرم، روشن و خنثی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای آشپزخانه هستند، چون هنگام آشپزی یا صرف غذا به شما حس راحتی را منتقل می‌کنند. از آن‌جا که پیداکردن بهترین رنگ آشپزخانه برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز و وقت‌گیر است، ما در این مقاله به معرفی بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم تا به شما در انتخاب رنگ مورد نظرتان کمک کند.

سفید

هنگام انتخاب رنگ آشپزخانه، اولین رنگی که توجه‌ها به سمت آن می‌رود سفید است. آشپزخانه سفید همیشه مد بوده و هست و هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود، به همین دلیل پرطرفدارترین رنگ آشپزخانه محسوب می‌شود. البته ویژگی‌ها و مزایای نهفته در این رنگ هم در محبوبیت آن بی‌تاثیر نیست. سفید یک رنگ خنثی است و رنگ مناسبی برای انواع کابینت‌های مدرن و کلاسیک، بین کابینتی، دیوار و کانتر است. سفید ناجی آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور است، چون این‌گونه آشپزخانه‌ها را روشن و دلبازتر نشان می‌دهد. اگر عاشق رنگ ساده و زیبای سفید هستید، با انتخاب تمامی اجزای آشپزخانه به رنگ سفید می‌توانید یک آشپزخانۀ تمام سفید و مینیمال داشته باشید که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. 

کابینت سفید رنگ

   بهتر است بخوانید: 6 دلیل برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید


اگر هم دوست دارید با رنگ‌ها کمی بازی کنید، می‌توانید سفید را با یک رنگ متضاد ترکیب کنید. ایجاد تضاد باعث می‌شود آشپزخانه از حالت بی‌روحی بیرون بیاید. مثلا کابینت‌های سفید و مشکی یا کابینت سفید با صفحه کابینت مشکی گزینه‌های خوبی هستند. البته این تضاد را به شکل‌های دیگری هم می‌توانید پیاده‌سازی کنید. اگر تمام آشپزخانه را به رنگ سفید در آورید و اکسسوری‌ها و شیرالات را به رنگ مشکی انتخاب کنید هم یک آشپزخانه ساده و شیک خواهید داشت. 

کابینت سفید رنگ

دستگیره های مشکی در کنار رنگ سفید کابینت ها

   بهتر است بخوانید: مزایا و معایب کابینت آشپزخانه سفید رنگ

خاکستری 

رنگ خاکستری و خانواده طیف‌های مختلف خاکستری، یک رنگ خنثی و جذاب به حساب می‌آید که استفاده از آن به تنهایی یا ترکیب آن با سفید، طرفداران زیادی را در سال‌های اخیر به خودش جذب کرده است. رنگ خاکستری، به‌خصوص خاکستری روشن کاملا مناسب آشپزخانه است، چون هم دلگیر و کسل‌کننده نیست و هم شیک و جذاب است. از رنگ خاکستری برای انواع آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود. خاکستری تیره برای کابینت‌های کلاسیک و مدرن زیاد استفاده می‌شود و رنگ مناسبی برای کسانی است که رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند. البته اگر آشپزخانه کوچکی دارد بهتر است از طیف‌های روشن‌‎ خاکستری استفاده کنید تا آشپزخانه تیره و دلگیر نباشد. 

آشپزخانه خاکستری

آشپزخانه خاکستری

آشپزخانه کلاسیک خاکستری رنگ

کرمی

کرمی یک رنگ پرکاربرد برای آشپزخانه است که هم در سبک کلاسیک و هم مدرن طرفداران زیادی دارد. کرمی مناسب افرادی است که می‌خواهند یک آشپزخانه روشن داشته باشند اما کرمی را به سفید ترجیح می‌دهند. ترکیب کرم و قهوه‌ای، یک ترکیب زیبا و رایج برای کابینت و رنگ آشپزخانه است. 

آشپزخانه کلاسیک کرمی رنگ

ترکیب رنگ قهوه ای و کرم در کابینت آشپزخانه

ترکیب رنگ قهوه ای و کرم در کابینت آشپزخانه

قرمز

قرمز از رنگ‌های است که شاید به مذاق هرکسی خوش نیاید اما یک رنگ گرم و پرشور است که گرما و صمیمیت آشپزخانه را بالا می‌برد. این رنگ مناسب افرادی است که از امتحان رنگ‌های متنوع و غیرمعمول نمی‌ترسند و یک آشپزخانه پرانرژی و پرشور می‌خواهند. در آشپزخانه‌های تیره برای گرما بخشیدن به محیط سرد آشپزخانه می‌توانید از وسایل قرمز استفاده کنید. همچنین برای کابینت‌ها می‌توانید از ترکیب قرمز و سفید استفاده کنید و یک آشپزخانۀ خاص داشته باشید. 

استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه نئوکلاسیک

استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه مدرن

   بهتر است بخوانید: 5 ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه برای سال 2021

آبی

آبی نماد آرامش و آسودگی است. رنگ آبی کم‌رنگ برای آشپزخانه یک انتخاب عالی است. لذت غذا خوردن و آشپزی در محیط آبی رنگ و آرام دوچندان می‌شود. طیف‌های مختلف آبی برای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شوند. یکی از بهترین رنگ‌ها که برای انواع کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود آبی تیره و سرمه‌ای است. سرمه‌ای رنگ فوق‌العاده شیکی برای کابینت است. اگر آبی تیره را برای آشپزخانه می‌پسندید اما نگران سردی و تیره بودن این رنگ هستید، با افزودن اکسسوری‌ها و دستگیره‌های رنگ برنز یا طلایی می‌توانید تا حدی این مشکل را حل کنید. در ضمن دستگیره‌های برنز با این رنگ کاملا هماهنگ هستند و باعث می‌شود کابینت‌های شیکی داشته باشید. می‌توانید از رنگ آبی همراه با سفید استفاده کنید که ترکیبی فوق‌العاده است. مثلا کابینت سفید و آبی و یا کابینت‌های سفید و یک جزیره کابینتی به رنگ آبی یا سرمه‌ای. 

استفاده از رنگ آبی در کابینت آشپزخانه

استفاده از رنگ آبی در کابینت آشپزخانه

استفاده از رنگ آبی در کابینت آشپزخانه

استفاده از رنگ آبی در کابینت آشپزخانه

استفاده از رنگ آبی در کابینت آشپزخانه

   بهتر است بخوانید: 11 طرح زیبا از ترکیب رنگ آبی در کابینت آشپزخانه

قهوه‌ای

قهوه‌ای یک رنگ گرم و طبیعی است که خودش به تنهایی یا ترکیب‌های آن مثل کرم قهوه‌ای و سفید و قهوه‌ای برای رنگ آشپزخانه به ویژه کابینت زیاد استفاده می‌شود. کابینت قهوه‌ای می‌تواند به رنگ تیره مثل قهوه‌ای سوخته باشد و یا رنگ‌های روشن‌تری مثل رنگ چوب باشد که کاملا طبیعی و خوش‌رنگ است. استفاده از قهوه‌ای برای کابینت‌های سفید، از سردی و یک‌دستی رنگ‌ها می‌کاهد و به میحط گرما می‌دهد. در آشپزخانه‌های مدرن از رنگ قهوه‌ای یا چوب در کنار مشکی زیاد استفاده می‌شود که جلوه شیک و مدرنی به آشپزخانه می‌دهد. 

رنگ قهوه ای در کابینت آشپزخانه

رنگ قهوه ای در کابینت آشپزخانه

رنگ قهوه ای در کابینت آشپزخانه

جمع‌بندی 

انتخاب بهترین رنگ آشپزخانه دغدغه بسیاری از افراد به ویژه خانم‌هایی است که بیش‎تر وقت‌شان را در آشپزخانه می‌گذرانند. رنگ‌های خنثی و روشن مثل سفید و طیف‌های مختلفی از خاکستری در صدر پرطرفدارترین رنگ‌های انتخابی برای انواع آشپزخانه‌ها هستند. انتخاب رنگ نامناسب برای شما آشپزخانه‌ای بی‌روح و کسل‌کننده به همراه دارد. پس حتما برای انتخاب رنگ آشپزخانه وقت کافی بگذارید و رنگ مناسب را انتخاب کنید، چون عدم توجه به این موضوع باعث هزینه‌های اضافی رنگ‌آمیزی مجدد می‌شود. مواردی که در بالا معرفی شدند، بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ آشپزخانه بودند که در طراحی آشپزخانه‌ها کاربرد زیادی داشتند. در پایان، توجه داشته باشید که هیچ قانون مشخصی و درستی برای انتخاب رنگ آشپزخانه وجود ندارد که حتما از آن پیروی کنید. در نهایت با توجه به سلیقه خودتان و در نظر گرفتن ویژگی رنگ‌ها باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. 

طراحی آنلاین کابینت